Б напишіть твір –
мініатюру «Мистецтво бути Людиною». (На основі вивчених у даному розділі
творів.)
Варіант 1
Вступ.
Людина та її світ у давніх літературах.
Давньогрецька література.
Початковий рівень
1. Художня література – це:
А. мистецтво звуку;
Б. мистецтво слова;
В. мистецтво пензля.
2. В основі
давньогрецької літератури лежить:
А. міф;
Б. дійсність;
В.
спогади про минуле.
3. Мандрівників, які плавали за золотим руном,
називали:
А. піратами;
Б. мореплавцями;
В. аргонавтами.
Середній рівень.
4. З якими подіями, описаними у
міфах, пов’язане кохання Ясона і Медеї?
5. Як звали сліпого співця, що
його зобразив Гомер у поемі «Одіссея»?
6. Що було зображено на щиті
Ахілла?
Достатній рівень.
7. Як характеризує Ахілла той
факт, що він дозволив Пріамові забрати
тіло Гектора?
8. Назвіть тематику творів
давньогрецької лірики.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Доведіть, що поеми Гомера справедливо називають «енциклопедією
Життя давніх
греків».
Б.
Аргументуйте
тезу про те, що провідною думкою поеми «Одіссея» є
Звеличення людського
розуму, винахідливості та допитливості.
В. Наведіть приклади впливу
давньогрецької трагедії на розвиток
Світового
літературного процесу. З’ясуйте поняття «світовий
літературний процес».
Варіант
2
Вступ.
Людина та її світ у давніх літературах.
Давньогрецька література.
Початковий рівень.
1. Гекзаметр у перекладі з
грецької означає:
А. шестимірник;
Б. п`ятимірник;
В. восьми мірник.
2.
Всесвітній розвиток літератури – це:
А. розвиток літератури
у сучасний період;
Б. розвиток літератури в минулі
часи;
В. поступальний розвиток світової
літератури від найдавніших часів
до сьогодення.
3. Чарівниця Кірка перетворила супутників Одіссея
на:
А. свиней;
Б. щурів;
В. левів.
Середній рівень.
4. У яких творах давньогрецької літератури
уславлюється розум людини,
її
допитливість?
5. Який вид тропів найчастіше використано у творах
давньогрецької
лірики?
6. З яким олімпійським богом пов’язано виникнення
театру в Давній
Греції?
Достатній рівень.
7. Який зв'язок існує між троянським циклом міфів
і поемами Гомера?
8. Назвіть пригодницькі, казкові, побутові
елементи, змальовані в поемі
Гомера
«Одіссей».
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Схарактеризуйте образи Ахілла і
Гектора. Визначте основні риси
вдачі героїв. Проілюструйте
відповідь цитатами.
Б. Як ви вважаєте, чи можна говорити
про гуманізм давньогрецької
літератури? Відповідь аргументуйте.
В. Напишіть твір-мініатюру
«Особливості театральних вистав у Давній
Греції».
Варіант 3
Вступ. Людина та її світ у давніх літературах.
Давньогрецька література.
Початковий рівень.
1. Веди, Біблія, Коран мають
вплив на розвиток світового літературного
Процесу тому, що ці книги є:
А. розповіддю про минуле
людства;
Б. енциклопедією знань, культурним
фондом, моральним кодексом
народів, невичерпним джерелом
сюжетів і тем для мистецтва всього світу;
В. Зібранням моральних норм окремих
народів.
2. Темою сонети В. Вордсворта «До прекрасного» є:
А. гімн радощам життя;
Б. гімн красі природи;
В. гімн художній творчості.
3. Найвидатніші представники давньогрецької лірики
– це:
А. Гомер, Есхіл, Архілох, Сапфо;
Б. Тіртей, Архілох, Сапфо,
Анакреонт;
В. Горацій, Овідій, Анакреонт,
Алкей.
Середній рівень.
4. Які благодіяння людям зробив Прометей?
5. Які пригоди випали Одіссеєві по дорозі додому?
6. Які олімпійські боги та герої діють у
давньогрецьких міфах і поемах
Гомера?
Достатній рівень.
7. Яка провідна тема стасиму «Дивних багато у
світі див»? Свою думку
обґрунтуйте.
8. Яка тема пісні 9 (вірші 181-566) «Одіссей і
кіклоп Поліфем» пов’язана
з
образом циклопа Поліфема?
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Схарактеризуйте образ Одіссея. Визначте основні риси вдачі
героя.
Відповідь проілюструйте
цитатами.
Б. Зробіть аналіз однієї з
давньогрецьких поезій (на вибір учня).
В. Поміркуйте, чим пояснюється
надзвичайна «живучість»
давньогрецьких та біблійних образів у світовій літературі?
Варіант
1
Людина та її світ у давніх літературах.
Давньоримська література.
Початковий рівень.
1. «Золотий вік» римської
поезії завдячує творчості таких поетів, як:
А. Плавт, Теренцій, Луцилій;
Б. Вергілій, Горацій, Овідій;
В. Катул, Цицерон, Лукрецій.
2. З іменем якого імператора пов'язаний «золотий
вік» римської
літератури?
3. На основі яких міфів ґрунтується сюжет поеми
Вергілія «Енеїда»?
А. Про Ромула і Рема;
Б. Про викрадення сабінянських
жінок;
В. Про троянця Енея.
Середній рівень.
4. Які твори давньоримської літератури написані
гекзаметром?
5. Які чотири покоління людей виділяє
Овідій в однойменній поемі з книги
«Метаморфози»?
6. Яка роль в поемі Вергілія
«Енеїда»?
Достатній рівень.
7. Розкажіть, що було зображено на щиті Енея.
8. Якою побачив природу «Країни чужинців»
вигнанець Овідій? (За
Твором
«Сумні елегії».)
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Знайдіть спільні елементи в поемах
Гомера («Іліада» та «Одіссея») й
«Енеїді» Вергілія.
Б. Чи згодні ви з думкою про те, що
поема Вергілія «Енеїда» - «перша
Національна епопея»? Свою
відповідь обґрунтуйте.
В. На основі оди Горація «До
Мельпомени» визначте авторську позицію
Митця.
Варіант 2
Людина та її світ у давніх літературах.
Давньоримська література.
Початковий рівень.
1. За жанром поема Вергілія
«Енеїда» - це:
А. національний героїчний
епос;
Б. історіографічний твір;
В. ода.
2. Чиїм сином був Еней:
А. Мінерви;
Б. Венери;
В. Юнони.
3. Вкажіть провідну думку твору
Вергілія «Енеїда».
А. Прославлення сміливості Енея;
Б. Прославлення імператора августа;
В. Прославлення величі Риму.
Середній рівень.
4. Назвіть найбільш відомі твори Вергілія.
5. Як у поемі Вергілія «Енеїда»
доводиться божественне походження
римського імператора Августа?
6. З чим, на думку Овідія,
пов’язана поява у суспільстві людських вад? (За
Твором «Чотири покоління
людей» з книги «Метаморфози».)
Достатній рівень.
7. Яким постає життя чужинців у
сприйнятті римлянина Овідія? (За твором
«Сумні елегії».)
8. У чому виявилося творче
наслідування Вергілієм поем Гомера?
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Напишіть твір-мініатюру «Сумна доля Овідія».
Б. Поміркуйте, з якою метою Вергілій
увів у свою поему «Енеїда»
мотив пророцтва.
В. Розкрийте моральний сенс
класифікації Овідієм людського роду.
Варіант 3
Людина та її світ у давніх літературах.
Давньоримська література.
Початковий рівень.
1. Щит Енея викував:
А. Гермес;
Б. Меркурій;
В. Вулкан.
2. У якій
зі своїх од Горацій говорить про швидкоплинність життя?
А. «До Паріса»;
Б. «До Мельпомени»;
В. «До Манлія Торквата».
3. Під час свого вимушеного
заслання Овідій написав:
А. «Метаморфози»;
Б. «Сумні елегії»;
В. «Наука кохання».
Середній рівень.
4. Природу якої місцевості
описував Овідій у «Сумних елегіях»? У чому
полягає особливість цих
описів?
5. Якою була причина появи
«Сумних елегій» Овідія?
6. Хто з римських поетів і в
якому творі увів у літературу традицію
підбиття підсумків свого
творчого шляху?
Достатній рівень.
7. Доведіть, що твір Вергілія
«Енеїда» є героїчною поемою.
8. Поміркуйте, з якою метою
Овідій створив свою книгу «Метаморфози».
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Напишіть твір-мініатюру «Виховна ідея поеми «Чотири покоління
людські» (книга
«Метаморфози»)».
Б. Проаналізуйте оди Горація «До
Манлія Торквата» і «До
Мельпомени». Визначте
особливості жанру цих творів.
В. Поміркуйте на тему «Внесок
Вергілія, Горація, Овідія у розвиток
римської літератури».
Варіант 1
Жанрово-Тематичне Розмаїття
Середньовічної літератури.
Поезія
Сходу Епохи Середньовіччя.
Початковий рівень.
1. Важливим надбанням
літератури Середньовіччя було:
А. посилення інтересу до
розвитку науки;
Б. посилення інтересу до
географічних відкриттів;
В. посилення інтересу до
зовнішнього світу людини.
2. Рубаї –
це
А. вірш із трьох рядків;
Б. вірш із чотирьох рядків;
В. вірш із шести рядків.
3. Кого із перських митців
називали «султаном поетів»?
А. Гафіза;
Б. Рудакі;
В. Омара Хайяма.
Середній рівень.
4. Визначне жанр поезії за наведеним уривком,
назвіть автора.
Я тільки й знаю, що знання шукаю,
В найглибші таємниці проникаю.
Я думаю вже сімдесят два роки –
І бачу, що нічого я не знаю.
5.
Назвіть найбільш популярні жанри середньовічної поезії.
6. Які поетичні асоціації
виникають у вас при читанні вірша Лі Бо
«Входжу в річку…»?
Достатній рівень.
7. Визначте провідні думки
поезії Ду Фу.
8. Яким є філософський сенс
рубаї Омара Хайяма?
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Напишіть твір-мініатюру «Поезія Китаю епохи Середньовіччя».
Б. Поміркуйте про спільні риси в
світоглядах Омара Хайяма і Рудакі.
Проілюструйте свою
відповідь цитатами із творів цих митців.
В. Розкрийте алегоричність східної
поезії, проілюструвавши відповідь
Конкретними
прикладами.
Варіант 2
Жанрово-Тематичне Розмаїття
Середньовічної літератури.
Поезія
Сходу Епохи Середньовіччя.
Початковий рівень.
1. На розвиток літератури
Китаю мали вплив:
А. міфи;
Б. релігія;
В. філософія.
2. Для
пейзажної лірики Лі Бо та Ду Фу характерним було:
А. зображення краси природи;
Б. зображення розмаїття фарб
природи;
В. сприйняття природи і людини як
непорушеної єдності.
3. Хто з поетів Сходу писав у
жанрі бейта та газелі?
А. Омар Хайям;
Б. Гафіз;
В. Рудакі.
Середній рівень.
4. Визначте жанр поезії за
наведеним уривком, назвіть автора.
Хто мудрих слухає, у того мир на
думці.
Війною й чварами втішаються безумці.
5. Яка тема вірша Ду Фу «При
місяці згадую брата»?
6. У якій поезії Ду Фу
з’являється асоціативний зв'язок із біблійною
метафорою? Розкрийте її
зміст.
Достатній рівень.
7. Схарактеризуйте особливості
жанру газелі.
8. Визначте основні теми поезій
Рудакі.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Розкрийте особливості
філософських та гедоністичних мотивів у
ліриці Омара Хайяма.
Б. Напишіть твір-мініатюру «Внесок
східних поетів Середньовіччя у
розвиток світової
літератури».
В. Напишіть твір-роздум «Мої
враження від лірики середньовічних
Поетів Сходу».
Варіант
3
Жанрово-Тематичне Розмаїття Середньовічної літератури.
Поезія
Сходу Епохи Середньовіччя.
Початковий рівень.
1. Хто є автором « Троянда
вранішня ошатністю своєю чарує солов’я, співця свого»?
А. Гафіз;
Б. Хайям;
В. Рудакі.
2. Хто з поетів у мандрах
провів половину свого життя?
А. Рудакі, Гафіз;
Б. Омар Хайям, Нізамі;
В. Ду Фу, Лі Бо.
3. В якій галузі науки
уславився Омар Хайям?
А. Хімія;
Б. географія;
В. математика.
Середній рівень.
4. Хто із східних поетів
вважається неперевершеним майстром рубаї?
5. У чому полягає неповторність
лірики китайських поетів Лі Бо і Ду Фу?
6. Яке ставлення до жінки
простежується в ліриці Омара Хайяма, Рудакі,
Гафіза?
Достатній рівень.
7. Визначте основні мотиви
лірики Гафіза.
8. У якому вірші Ду Фу автор
поетизує мирну працю? Зробіть аналіз цього
твору.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Поміркуйте на тему
«Моральні принципи, відображені у ліриці
середньовічних
східних поетів».
Б. З’ясуйте, чим лірика
східних поетів може приваблювати сучасного
читача.
В. Визначте, у чому
полягає своєрідність проблематики, тематики,
віршування поетичних
творів середньовічних поетів Сходу.
Варіант 1
Жанрово-Тематичне розмаїття середньовічної літератури. Творчість трубадурів
та вагантів. Французький героїчний епос. «Пісня про Роланда». Данте
«Божественна Комедія».
Початковий рівень.
1.
Трубадури – це:
А. поети-рицарі;
Б. мандрівні співці;
В. васали короля.
2. У своїх віршах трубадури
прославляли:
А. служіння сюзерену,
оспівування війни, поклоніння Прекрасній
Дамі;
Б. віру в Бога, мирне
життя, поклоніння Прекрасній Дамі;
В. військові походи,
красу загарбаних земель, поклоніння Прекрасній
Дамі.
3.Яке словосполучення в поезії Дж. Рюделя
«Канцона» («Мені під час
травневих днів…») виконує
роль рефрена?
А. «Моє страждання»;
Б. «Моє кохання»;
В. «Кохання віддалік».
Середній рівень.
4. Наведіть приклади творів, у
яких відобразилися ідеали рицарства.
5. Вкажіть ім’я літературного
героя, про якого йдеться у наведеному
Уривку, назву твору та його
автора.
Мій любий графе, - каже, - знаєш
що?
Тобі лишу я половину війська.
Бери його, безпечний будеш з ним.
6. Напишіть, про кого ці рядки:
Во врем`я Юлія я
народивсь,
Хоч пізно жив я в Августовім
Римі,
Коли ще лжебогам народ моливсь.
Достатній рівень.
7. Назвіть головні ознаки творів
героїчного епосу.
8. Якого зображена жінка у
творах рицарської поезії?
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Наслідуючи стиль
поетичних творів вагантів, напишіть власний «Геть книжки виснажливі…».
Б. Напишіть твір-мініатюру
«Ганелон - антипод Карла і Роланда» (за
твором «Пісня про Роланда»).
В. Подумайте, яка роль
Верлігія в духовному прозрінні головного героя «Божественної комедії».
Варіант 2
Жанрово-Тематичне розмаїття середньовічної літератури. Творчість трубадурів
та вагантів. Французький героїчний епос. «Пісня про Роланда». Данте
«Божественна Комедія».
Початковий рівень.
1. Ваганти – це:
А. мандрівні студенти, школярі, ченці;
Б. автори віршів про красу життя;
В. молоді люди, які навчаються в університеті.
2. Характерними рисами лірики вагантів є:
А. сумний настрій, опис
страждань і поневірянь;
Б. політичні та
філософські проблеми;
В. іронічне ставлення до
свого суспільного стану, веселий настрій,
заклик до насолоди
життям.
3. Кого з представників західноєвропейської
поезії епохи Середньовіччя
Зобразив Данте в поемі
«Божественна комедія»?
Середній рівень.
4. Яка провідна тема поеми
«Пісня про Роланда»?
5. Назвіть реальних та вигаданих
персонажів поеми «Пісня про Роланда».
6. Про що йдеться у творі «Орден
вагатів»?
Достатній рівень.
7. Доведіть, що Роланд є
ідеальним образом героїчного епосу.
8. Поміркуйте, чому поему
«Божественна комедія» називають
філософсько-естетичним
синтезом середньовічної культури?
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Схарактеризуйте образ
Карла Великого як ідеального державного
правителя.
Б. Напишіть твір-мініатюру
«Мій улюблений фрагмент із
«Божественної комедії»
Данте».
В. Розкрийте філософський та
алегоричний зміст подорожі Данте
Потойбічним світом. (За
твором «Божественна комедія».)
Варіант 3
Жанрово-Тематичне розмаїття середньовічної літератури. Творчість трубадурів
та вагантів. Французький героїчний епос. «Пісня про Роланда». Данте
«Божественна Комедія».
Початковий рівень.
1. Терциною написано:
А. вірші Б. де Борна;
Б. «Пісню про Роланд»;
В. «Божественну комедію» Данте.
2. Кого з римських поетів
зустрів Данте в темному лісі?
А. Горація;
Б. Овідія;
В. Вергілія.
3. Ім`я коханої Данте:
А. Тереза;
Б. Беатріче;
В. Лаура.
Середній рівень.
4. З якою метою в поему «Пісня
про Роланда» вводить образ зрадника
Ганелона?
5. Чому «Пісня про Роланда»
починається звеличенням Карла Великого, а
не Роланда?
6. Як слід розуміти слова
Вергілія, сказані Данте: «Хай буде інший шлях
тобі прикметний»?
Достатній рівень.
7. Схарактеризуйте образ Роланда
як головного героя середньовічного
епосу.
8. Складіть план порівняльної
характеристики Роланда і Ганелона.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Літературознавці
стверджують, що «поема Данте «Божественна
Комедія» - це
енциклопедія середньовічного світогляду». Доведіть
правильність чи
хибність цієї думки.
Б. Схарактеризуйте образ
Беатріче – героїні «Божественній комедії»
Данте.
В. Напишіть твір-мініатюру
«Символіка алегоричних образів
«Божественної комедії»
Данте.
Варіант
1
Злет людського духу в
літературі доби відображення
(Ф. Петрарка,
Дж. Боккаччо, М. Сервантес)
Початковий рівень.
1. Ідеалом Відродження стала:
А. епоха Середньовіччя;
Б. античність;
В. міфологія народів
світу.
2. У центрі уваги
письменників-гуманістів було:
А. зображення досягнень
цивілізації;
Б. зображення природи;
В. зображення людини.
3. Зачинателем європейської
прози є:
А. Ф. Петрарка;
Б. Дж. Боккаччо;
В. М. Сервантес.
Середній рівень.
4. Чому представників доби Відродження
називали гуманістами?
5. Дайте визначення поняття
«Сонет». Яким є особливості цього жанру?
6. Назвіть провідні мотиви
«Книги пісень» Ф. Петрарки.
Достатній рівень.
7. Поміркуйте, чому Відродження
називають світоглядним переворотом.
8. Поясніть сенс заголовка
збірки новел Дж. Боккаччо – зачинатель нової
Європейської прози».
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. З’ясуйте особливості
образу Лаури, створеного у віршах Ф.
Петрарка.
Б. Напишіть твір-мініатюру
«Дж. Боккаччо – зачинатель нової
європейської прози».
В. Доведіть, що твір М.
Сервантеса «Дон Кіхот» є пародією на
лицарські романи.
Варіант
2
Злет людського духу в літературі доби відображення
(Ф. Петрарка,
Дж. Боккаччо, М. Сервантес)
Початковий рівень.
1. Сонет виник:
А. у Франції;
Б. в Італії;
В. у Німеччині.
2. У жанрі новели писав:
А. Дж. Боккаччо;
Б. М. Сервантес;
В. В. Шекспір.
3. У філософській трагедії
розглядаються:
А. проблеми політичного характеру;
Б. проблеми екологічного
характеру;
В. проблеми сенсу
людського буття.
Середній рівень.
4. Назвіть основні риси
характеру героїні «Книги пісень» Лаури.
5. Визначте теми новел збірки
Дж. Боккаччо «Декамерон».
6. Як звичайний гідальго
перетворився на лицаря Дон Кіхота? (За твором
М. Сервантеса.)
Достатній рівень.
7. Подумайте, яку роль у
розкритті характерів головних героїв роману М.
Сервантеса «Дон Кіхот»
відіграє прийом мандів.
8. Поміркуйте, чому герої новел
Дж. Боккаччо вирішили розповідати
тільки веселі оповідки та
історії з щасливим кінцем.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Поміркуйте, чи є антиподами
герої М. Сервантеса – Дон Кіхот і
Санчо Панса.
Б. Наслідуючи стиль Дж.
Боккаччо, напишіть невеличку новелу,
Самостійно обравши тему.
В. Напишіть твір-мініатюру
«Дон Кіхот – вічний образ всесвітньої
літератури».
Варіант 3
Злет людського духу в літературі доби відображення
(Ф. Петрарка,
Дж. Боккаччо, М. Сервантес)
Початковий рівень.
1. За жанром твір Дж.
Боккаччо – це:
А. повість;
Б. роман;
В. новела.
2. Лаура – це героїня, образ
якої оспівував:
А. Дж. Боккаччо;
Б. М. Сервантес;
В. Ф. Петрарка.
3. Вічний образ – це образ,
який створений:
А. у сучасну
письменникові епоху;
Б. давно, але є
актуальним для будь-якої епохи;
В. як відображення
світоглядних позицій автора твору.
Середній рівень.
4. На прикладі збірки Дж.
Боккаччо «Декамерон» назвіть особливості
Новели як жанру.
5. Чому вчинки Дон Кіхота
звичайні люди не сприймали?
6. Які труднощі довелося
подолати Кімону, щоб поєднатися зі своєю
коханою?
Достатній рівень.
7. Визначте риси новизни, що
з’явилися у творчості Дж. Боккаччо.
8. Схарактеризуйте образи героїв
прочитаних вами новел Дж. Боккаччо.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Поміркуйте, чому роман М.
Сервантеса «Дон Кіхот» називають
трагікомічним епосом
іспанського життя.
Б. Напишіть твір-мініатюру
«дон Кіхот6 хто він?»
В. З’ясуйте, у чому полягає
сенс «донкіхотства». Як ви ставитеся до
цього явища?
Варіант 1
Злет людського духу
в літературі доби відродження
(Творчість В. Шекспіра.)
Початковий рівень.
1. Так званий шекспірівський
сонет складається:
А. з двох катренів і двох
терцетів;
Б. з трьох катренів і
одного двовірша;
В. з двох катренів і
трьох терцетів.
2. Сонети В. Шекспір присвячував:
А. королю та його
придворним;
Б. акторам свого театру;
В. другові та «смаглявій
леді».
3. Мова трагедії «Гамлет»
відзначається:
А. афористичністю;
Б. іронічністю;
В. пафосністю.
Середній рівень.
4. Яка тематика сонетів В. Шекспіра?
5. У чому полягає особливість
конфлікту трагедії В. Шекспіра «Гамлета»?
6. Дайте визначення поняття
«трагедія». Якими є особливості цього
жанру?
Достатній рівень.
7. Поміркуйте, у чому полягає
особливість сонетів В. Шекспіра у
порівнянні із сонетами Ф.
Петрарки.
8. Розкрийте зміст монологу
Гамлета «Бути чи не бути».
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Напишіть твір-мініатюру
«Гамлет – вічний образ світової
літератури».
Б. Визначте провідні
філософсько-моральні мотиви трагедії «Гамлет».
В. Поміркуйте на тему
«Трагедія «Гамлет» і сьогодення».
Варіант 2
Злет людського духу
в літературі доби відродження
(Творчість В. Шекспіра.)
Початковий рівень.
1. В. Шекспіра вважають
геніальним митцем доби Відродження, тому
що він:
А. використовував у своїх творах старовинні
сюжети;
Б. писав сонети і
трагедії;
В. опоетизував людину та красу її почуттів.
2. Ідеалом монарха і людини для принца
Гамлета був:
А. батько;
Б. Клавдій;
В. старий норвежець.
3. Вірним другом Гамлета
був:
А. Розенкранц;
Б. Франціско;
В. Гораціо.
Середній рівень.
4. Про кого з героїв йдеться в
наведених рядках?
О, що за дух знеміг! Меч, розум,
мова –
Солдата, вченого і царедворця;
Надія й цвіт прекрасної держави,
Шляхетності свічадо і взірець,
З якого приклад брали…
5. Яку п’єсу поставив принц
Гамлет і для чого він це зробив?
6. Хто з друзів Гамлета
залишився вірним йому до кінця?
Достатній рівень.
7. На основі прочитаних сонет
«створіть» образ «смаглявої леді». Які
Особливості змалювання цього
персонажу використав В. Шекспір?
8. Подумайте, чому Гамлет
говорить то віршованою мовою, то прозою. З
Якою метою В. Шекспір
використовує цей прийом?
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Поміркуйте про роль В.
Шекспіра в розвитку світового театрального
Мистецтва. Свою думку
обґрунтуйте.
Б. Доведіть, що Гамлет – це
«вічний образ» світової літератури.
В. Напишіть твір-мініатюру
«Трагедія Офелії».
Варіант
3
Злет людського духу
в літературі доби відродження
(Творчість В. Шекспіра.)
Початковий рівень.
1. П’єса, яку написав принц
Гамлет, називається:
А. «Мишоловка»;
Б. «Зрада»;
В. «Весілля».
2. Король Клавдій, вирішив
позбутися свого небожа, наказав
Розенкранцові й
Гільденстерну відвезти листа до:
А. Франції;
Б. Швеції;
В. Англії.
3. Що переважає у зображенні
«смаглявої леді»?
А. Надзвичайні риси;
Б. земні якості;
В. порівняння з Мадонною.
Середній рівень.
4. Хто з героїв розкриває
підступність Розенкранца і Гільденстерна?
5. Який наказ дав Полоній
своєму синові Лаерту?
6. Що стало причиною
«божевілля» Гамлета?
Достатній рівень.
7. Порівняйте образи Гамлета і
Лаерта. У чому полягає відмінність між
Цими героями?
8. Чи можна назвати кохання
Гамлета й Офелії трагічним? Аргументуйте
свою думку.
Високий рівень.
9. Виконайте одне із завдань.
А. Подумайте, чому твір «Гамлет»
вважається інтелектуальною
трагедією.
Б. Напишіть твір-мініатюру
«Зображення людини в сонетах та
драматичних творах В.
Шекспіра».
В. Проаналізуйте один із
сонетів В Шекспіра (на вибір), визначте
Особливості цього твору.